Veelgestelde vragen

Het is volstrekt normaal om nog een paar vragen te hebben terwijl je op onze website zit. We willen jouw vragen graag beantwoorden. Op deze pagina vind je dan ook het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er toch niet tussen? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen . We zullen je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Verzending

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

We streven ernaar om alle bestellingen binnen 2 werkdagen bij je thuis te leveren. Wanneer je voor 16:00 besteld, kan je je bestelling zelfs al de volgende dag in huis hebben!

Met welke vervoerder wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden alle bestellingen met PostNL. Zij zorgen ervoor dat alle bestellingen snel en ongeschonden worden bezorgd.

Krijg ik ook Track & Trace-informatie voor mijn bestelling?

Jazeker! Je ontvangt de avond voordat je bestelling wordt geleverd een e-mail van PostNL met de Track & Trace-informatie. Daarnaast ontvang je op de dag van bezorging nog een e-mail met het definitieve tijdvak.

Zijn de verzendkosten voor diepvriesvoeding gelijk aan de normale verzendkosten?

Ja. Wij berekenen geen special tarief voor de verzending van diepvriesvoeding.

Betaling

Hoe kan ik betalen?

Bij Blijbeest kan je betalen met verschillende online betaalmethoden. Zowel voor Nederlandse als Belgische klanten bieden we opties op maat.

Je kan betalen met:

  • iDEAL
  • CreditCard (VISA, MasterCard, American Express)
  • PayPal
  • Bancontact
  • ING Home’Pay
  • KBC/CBC Betaalknop
  • Belfius Direct Net
  • Klarna Betaal Later

Voor Klarna Betaal Later vragen we €1,95 verwerkingskosten.

Kan ik altijd achteraf betalen?

Nee, niet iedereen kan achteraf betalen. Wanneer je kiest voor achteraf betalen met Klarna Betaal Later, wordt er door Klarna eerst een controle uitgevoerd. Onderdeel hiervan is o.a. het opvragen van informatie bij het BKR in Tiel. Wanneer Klarna oordeelt dat het niet voor jou niet mogelijk is om achteraf te betalen, zal je gevraagd worden een andere betaalmethode te kiezen.

Wij hebben geen invloed op de uitkomst van deze controle.

Bestelling

Hoe bestel ik iets bij Blijbeest?

Een bestelling plaatsen bij Blijbeest is gemakkelijk en snel geregeld. We hebben een stappenplan samengesteld om je door het bestelproces te loodsen.

  1. Zoek in onze webshop het product dat je graag wil bestellen
  2. Klik op de oranje knop "In winkelwagen" om het product in je winkelwagen te leggen
  3. Klik bovenaan de pagina op het winkelwagen-icoon
  4. Kies voor "Ga door naar afrekenen"
  5. Vul je adresgegevens in
  6. Klik op "Volgende"
  7. Kies een betaalmethode
  8. Klik op "Bestelling plaatsen"
  9. Voer indien nodig de betaling uit

Hoe snel wordt mijn geld teruggestort als de bestelling is mislukt?

We proberen in alle gevallen geld binnen 14 kalenderdagen terug te storten. In de meeste gevallen ontvang je terugstoringen binnen een paar werkdagen weer op je bankrekening.

We storen altijd terug op de rekening waarmee je betaald hebt. Het je bijvoorbeeld betaald met creditcard, dan wordt het bedrag teruggestort op je creditcard. Bij PayPal op je PayPal-rekening, bij iDEAL op je bankrekening, enzovoorts.

Kan ik een geplaatste bestelling nog wijzigen?

Het is helaas niet mogelijk om een al geplaatste bestelling nog te wijzigen. Wel kan je een bestelling die nog niet is verzonden, annuleren. Dit kan door contact op te nemen met onze klantenservice .

Wat kan ik doen als ik per ongeluk een bestelling meerdere keren hebt geplaatst?

Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als je bestelling nog niet is verzonden, kan onze klantenservice de teveel geplaatste bestellingen annuleren en je geld terugstorten.

Retourneren

Wanneer mag ik artikelen retour sturen?

Je mag alle artikelen zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retour sturen, maar alleen in ongeopende verpakking.

Heb je een defect product ontvangen, dan mag je deze uiteraard ook retour sturen. Neem hiervoor wel eerst contact op met onze klantenservice.

Moet ik betalen voor het retourneren van mijn producten?

Je betaalt zelf de verzendkosten voor het terugsturen van een product of bestelling, tenzij we een defect product hebben geleverd. In dat geval zullen we de verzendkosten terugstorten.

Kan ik mijn retour laten ophalen?

Nee. We halen geen retouren op.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Wanneer je een bestelling retourneert, zorg dan voor een aantal zaken:

  • Een goede, stevige verpakking waardoor de artikelen die je retourneert niet beschadigen
  • Een duidelijke vermelding van je bestelnummer in of op het pakket (bijvoorbeeld door een papiertje met het bestelnummer in de doos te stoppen)
  • De juiste frankering
  • Vermeld ook altijd jezelf als afzender op de de doos

Stuur je een product terug, neem altijd even contact op met onze klantenservice.